Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 4 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Czechbox
Author Message
enkeli33 Offline
Hell Knight
*

Posts: 565
Joined: Aug 2011
Post: #129
RE: Czechbox
(21-12-2013 03:58 PM)damned Wrote:  
(21-12-2013 11:34 AM)enkeli33 Wrote:  No, doufám, že se nejedná o špatnou mapu vzhledem k tomu, co píše des_arthes Big Grin

Každopádně je neuvěřitelný, co dokážeš s doom builderem Smile A taky se mi líbí, že je dost obtížná...
Akorát bych ji viděl trochu dál, než jako mapu 6... Pokud bude v mapsetu (a já doufám, že jo Smile, tak bych ji viděl aspoň jako mapu 13Smile Nevadí?

Tohle má být na slotu MAP11. Mapu 6 už mám přeci hotovou. Ale je pravda, že dva Cyberdemoni na konci na UV je docela dost, tak možné by bylo to posunout dál.

Dobře, nebudeme předbíhat - pak se to někam šoupne (ta mapa)
Každopádně se ti fakt moc povedla! Smile
21-12-2013 09:10 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
scifista42 Offline
R2-D2
*

Posts: 98
Joined: May 2012
Post: #130
RE: Czechbox
Damnedova mapa vypadá opravdu dobře, ale určitou výhradu bych k ní měl - viz. dále.

Za nedodání své mapy se omlouvám. Ono totiž není pravda, že nemám čas. Je to spíš o tom, že po delší práci na 1 mapě mi dojde dech a už nejsem spokojený s ničím, co tam přidám, protože mi to začne připadat ne dost dobré. Potom co jsem řekl, že začnu dělat na své mapě, dělal jsem na ní asi týden a pak přestal přesně z toho zmíněného důvodu. Do konce roku chci taky dodělat mapu do DoomWorld Mega Projektu 2013, jejíž osud je podobný, až na to že na ní jsem strávil ještě méně času.

Za ty roky, co hraju a pokouším se tvořit Doom mapy, jsem myslel, že se moje schopnost tvořit nějak zlepší. Ale ve skutečnosti to spíše dopadá tak, že jsem schopen vidět nedokonalosti i tam, kde jsem je dřív neviděl. Což při tvorbě spíš omezuje.

Tím bych se vrátil k Damnedově mapě. Po všech stránkách je sama o sobě navržená, vypracovaná a vybalancovaná perfektně. Problém tu vidím jinde: Mám takový pocit, že všechny Damnedovy mapy vzniklé od Zones of Fear jsou jaksi stejné. Velmi podobné principy, téma, podobný styl detailu, texturování, bitek s monstry - vše jakoby stále o tom samém. Umím si představit, že by mnoho hráčů řeklo, že je to až "nudné".

Přitom k tvorbě mapy lze přistupovat mnoha způsoby, nejen tím takzvaně "klasickým". Existují i nekonvenční, abstraktní, vtipně pojaté mapy, které jsou zároveň dobře hratelné. Já třeba rád hraju mapy od Memfise, Obsidiana a Cannonballa - i když má každý z nich svůj rozpoznatelný styl, vždy v těch mapách najdu něco nového, co mě zaujme. Sám bych nemohl dělat furt jen "základny, základny, anebo peklo". Momenty překvapení, netradiční atmosféra a vyloženě "nadšení z toho, co vidím nebo co se stalo" mi v Damnedových mapách tak trochu chybí.

Ale nerad bych celkově vyzněl špatně. Takovéhle "classic-gameplay" mapy jsou dobré, pouze bych asi nevydržel, kdyby existovaly "jen" takové a žádné jiné. Damned tenhle styl zvládá dokonale, to se musí uznat. Ví přesně, kam co dát, aby se hráč neztratil a aby se s mapou dokázal vypořádat. Umí navrhnout detaily tak, aby budily dojem funkčnosti a zároveň to celé vypadalo hezky. Já sám to takhle dobře rozhodně neumím. Takže dobrá práce!

Projektu jistě pomůže, když se smíchají rozdílné styly různých mapperů. Až tedy budu přispívat svou mapou, pokusím se, aby byla dobrá a zároveň "jiná".
22-12-2013 12:49 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
damned Offline
Arachnotron
***

Posts: 289
Joined: Aug 2011
Post: #131
RE: Czechbox
Plně souhlasím. Prostě nemám žádné nápady a invenci Wink a mapy dělám prostě from scratch. Co mě napadne, to namaluju, tedy žádné velké koncepty ani nápady se čekat nedají Wink
22-12-2013 02:22 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
scifista42 Offline
R2-D2
*

Posts: 98
Joined: May 2012
Post: #132
RE: Czechbox
Nemusí být velké, ale podívej se třeba na Kuchitsu z nejnovějších Cacowards. Takové příjemné "relax" hraní, přitom úplně jiné než tvůj styl. Autor sice používá nové textury a objekty, ale zdaleka nespoléhá jen na ně, uvědomuje si důležitost level designu a hlavně chce, aby se to dobře hrálo. Hudba velmi napomáhá navození atmosféry. Rozhodně doporučuji!
(This post was last modified: 22-12-2013 02:44 PM by scifista42.)
22-12-2013 02:43 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
enkeli33 Offline
Hell Knight
*

Posts: 565
Joined: Aug 2011
Post: #133
RE: Czechbox
Tak když jsem to hrál, taky mě napadlo "Damnede! Safra, ty máš pořád stejné prostředí map!", ale pak mi hlásek vzadu připomněl "řekl jsem mu, že se má zaměřovat na základny a UAC prostory, protože pekla a stoky a hrady jsou spíše tvoje Smile
(This post was last modified: 22-12-2013 08:54 PM by enkeli33.)
22-12-2013 08:53 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Jaeden Offline
Revenant
***

Posts: 57
Joined: Aug 2011
Post: #134
RE: Czechbox
map08 hotová.


Attached File(s)
.zip  czbox08.zip (Size: 280.73 KB / Downloads: 177)
24-12-2013 11:11 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
enkeli33 Offline
Hell Knight
*

Posts: 565
Joined: Aug 2011
Post: #135
RE: Czechbox
(24-12-2013 11:11 PM)Jaeden Wrote:  map08 hotová.

Začínám mít z Vašich map komplexy - ty moje mi připadají nejslabší zatím...
Ty a Damned je máte takový dost propracovaný a detailní Smile
Jaký další příčky map si vlastně berete? Ať vím, kam co můžu napsat a ták...

Jinak v té osmičce jsem měl jen jeden problém - najít, kam po sebrání žlutého klíče a že sjel jeden teleport jsem si nevšiml hned. Trochu krušné chvilky byly v té místnůstce s tmou, kde se muselo skočit do propasti a stisknout tam knoflík. Osobně bych tam trochu zvýšil světlost... ale asi záleží na monitoru konkrétního člověka *krčí rameny*
Smile

Jinak sorry za blbý dotaz, ale kdo mi to posílal tu úplně první mapu?Smile
(This post was last modified: 25-12-2013 01:40 PM by enkeli33.)
25-12-2013 01:35 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
scifista42 Offline
R2-D2
*

Posts: 98
Joined: May 2012
Post: #136
RE: Czechbox
(24-12-2013 11:11 PM)Jaeden Wrote:  map08 hotová.
Hm, dobré. Typická Jaedenova mapa. Masakr přehnaného množství potvor. Copy-paste a opakování. Zdržující pasáže (čekání na výtah, zdlouhavá likvidace "neškodných" potvor), ale nic hrozného. Často dokonale pravoúhlé a symetrické místnosti, jindy zase zcela nepravidelné. Stísněné prostory, za chvíli zase velmi otevřené. Bohatost na drobné detaily. Mnoho překážek v cestě, do kterých hráč vráží. Naprostá ignorance k faktu, že v Boomu nelze skákat přes hlavy potvor (spectrové v jámě). Celkem jednoduché secrety. Skvělá hudba jako obvykle. Můžu se zeptat, odkud tu všechnu hudbu do svých map bereš?

^Tohle vlastně není stížnost ani pochvala, jen můj popis Jaedenovské mapy. Také už máš svůj charakteristický styl. "Formálně" bez chyby, vypadá hezky, je zábavné to hrát napoprvé. Pouze mi tak trochu nevyhovuje, že hráči je dáno velmi málo svobody. Mapa sama diktuje, kam jít, co a jak udělat. Možnost zvolit si, kterou ze tří větví projdu jako první, mi připadá málo. Více vzájemné propletenosti a nelinearity by neuškodilo, například možnost vstoupit do kterékoli nové oblasti z jedné nebo i z druhé strany. Tahle mapa má proto nízkou "replay value". Napodruhé už to prostě není taková zábava, protože hráč vždy zažije přesně to samé.

Pro tenhle projekt je ale vhodná. Kromě toho, co jsem napsal v minulém odstavci, je to dost dobrá mapa. Mohu-li ti poradit, zkus se zamyslet nad tím, co jsem teď popsal, a aplikovat to na své budoucí mapy. Ty bys byl schopný to udělat správně, věřím tomu. Tvoje mapperské schopnosti jsou bezpochyby na vysoké úrovni. Každopádně doufám, že od tebe nějaké mapy ještě uvidím.

EDIT: První mapa byla Sulphurita, který se zde už dlouho neobjevil.
(This post was last modified: 25-12-2013 02:16 PM by scifista42.)
25-12-2013 02:14 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
enkeli33 Offline
Hell Knight
*

Posts: 565
Joined: Aug 2011
Post: #137
RE: Czechbox
Jo, ta hudba je Bullet for my Valentine - The FightSmile
25-12-2013 02:45 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
scifista42 Offline
R2-D2
*

Posts: 98
Joined: May 2012
Post: #138
RE: Czechbox
Spíše by mně zajímalo, jestli má Jaeden nějakou oblíbenou stránku s MIDI songy, které poslouchá a ze kterých vybírá vhodné tracky do Doom map. Nebo jestli se mu líbí nějaký song na youtube, pak si najde jeho MIDI verzi a strčí ji do wadu. Nebo jestli ty MIDI třeba prostě bere z jiných map. Smile
25-12-2013 02:58 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Jaeden Offline
Revenant
***

Posts: 57
Joined: Aug 2011
Post: #139
RE: Czechbox
(25-12-2013 01:35 PM)enkeli33 Wrote:  Jaký další příčky map si vlastně berete? Ať vím, kam co můžu napsat a ták...

vezmu si map15 (jestli je teda volná)

(25-12-2013 01:35 PM)enkeli33 Wrote:  Jinak v té osmičce jsem měl jen jeden problém - najít, kam po sebrání žlutého klíče a že sjel jeden teleport jsem si nevšiml hned. Trochu krušné chvilky byly v té místnůstce s tmou, kde se muselo skočit do propasti a stisknout tam knoflík. Osobně bych tam trochu zvýšil světlost... ale asi záleží na monitoru konkrétního člověka *krčí rameny*
Smile

Jo, kvůli tomuhle jsem kolem toho teleportu dal tu lite texturu, aby to tam aspoň "svítilo".

Já v té místnůstce s tmou vidím dobře, možná monitorem nebo gamma korekcí, ale taky zase vím, co tam mám hledat...

(25-12-2013 02:14 PM)scifista42 Wrote:  
(24-12-2013 11:11 PM)Jaeden Wrote:  map08 hotová.
Hm, dobré. Typická Jaedenova mapa. Masakr přehnaného množství potvor. Copy-paste a opakování. Zdržující pasáže (čekání na výtah, zdlouhavá likvidace "neškodných" potvor), ale nic hrozného. Často dokonale pravoúhlé a symetrické místnosti, jindy zase zcela nepravidelné. Stísněné prostory, za chvíli zase velmi otevřené. Bohatost na drobné detaily. Mnoho překážek v cestě, do kterých hráč vráží. Naprostá ignorance k faktu, že v Boomu nelze skákat přes hlavy potvor (spectrové v jámě). Celkem jednoduché secrety. Skvělá hudba jako obvykle. Můžu se zeptat, odkud tu všechnu hudbu do svých map bereš?

^Tohle vlastně není stížnost ani pochvala, jen můj popis Jaedenovské mapy. Také už máš svůj charakteristický styl. "Formálně" bez chyby, vypadá hezky, je zábavné to hrát napoprvé. Pouze mi tak trochu nevyhovuje, že hráči je dáno velmi málo svobody. Mapa sama diktuje, kam jít, co a jak udělat. Možnost zvolit si, kterou ze tří větví projdu jako první, mi připadá málo. Více vzájemné propletenosti a nelinearity by neuškodilo, například možnost vstoupit do kterékoli nové oblasti z jedné nebo i z druhé strany. Tahle mapa má proto nízkou "replay value". Napodruhé už to prostě není taková zábava, protože hráč vždy zažije přesně to samé.

Pro tenhle projekt je ale vhodná. Kromě toho, co jsem napsal v minulém odstavci, je to dost dobrá mapa. Mohu-li ti poradit, zkus se zamyslet nad tím, co jsem teď popsal, a aplikovat to na své budoucí mapy. Ty bys byl schopný to udělat správně, věřím tomu. Tvoje mapperské schopnosti jsou bezpochyby na vysoké úrovni. Každopádně doufám, že od tebe nějaké mapy ještě uvidím.

EDIT: První mapa byla Sulphurita, který se zde už dlouho neobjevil.

Určitě se nad tím zamyslím Smile

(25-12-2013 02:58 PM)scifista42 Wrote:  Spíše by mně zajímalo, jestli má Jaeden nějakou oblíbenou stránku s MIDI songy, které poslouchá a ze kterých vybírá vhodné tracky do Doom map. Nebo jestli se mu líbí nějaký song na youtube, pak si najde jeho MIDI verzi a strčí ji do wadu. Nebo jestli ty MIDI třeba prostě bere z jiných map. Smile

Původně (několik prvních map v ZOF) jsem čerpal z http://freemidi.org/
a asi od půlky ZOF (22,24,26,30) dělám ty MIDI sám.
(This post was last modified: 25-12-2013 03:27 PM by Jaeden.)
25-12-2013 03:24 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
enkeli33 Offline
Hell Knight
*

Posts: 565
Joined: Aug 2011
Post: #140
RE: Czechbox
Jaeden:
Mapa 15 je tvá! Jen do ní nezapomeň nacpat secret exit Smile

A co se týče té tmy, chyba je asi na mé straně, páč mám světlost monitoru sníženou úplně na minimum, protože nemám rád, když ostře svítí. Nicméně stejně je to kapku matoucí Smile Možná bych aspoň oddělal ten damage Smile ale tak uvidíme, jak to bude vadit ostatním :-)
25-12-2013 06:28 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
scifista42 Offline
R2-D2
*

Posts: 98
Joined: May 2012
Post: #141
RE: Czechbox
(25-12-2013 03:24 PM)Jaeden Wrote:  ...a asi od půlky ZOF (22,24,26,30) dělám ty MIDI sám.
Jak? Tohle mě opravdu velmi zajímá, o midi sekvencování jsem jen slyšel. Používáš konverter, přepisuješ noty ručně nebo používáš skutečný nástroj? Promiň, asi se ptám hloupě, vážně o tomhle skoro nic nevím, ale rád bych se nechal poučit.
25-12-2013 10:44 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Jaeden Offline
Revenant
***

Posts: 57
Joined: Aug 2011
Post: #142
RE: Czechbox
zapisuju noty ručně, podle sluchu Smile
(This post was last modified: 25-12-2013 10:55 PM by Jaeden.)
25-12-2013 10:51 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
scifista42 Offline
R2-D2
*

Posts: 98
Joined: May 2012
Post: #143
RE: Czechbox
Tak to teda klobouk dolů! Je to kvalita. Smile
25-12-2013 10:55 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Jaeden Offline
Revenant
***

Posts: 57
Joined: Aug 2011
Post: #144
RE: Czechbox
(25-12-2013 10:55 PM)scifista42 Wrote:  Tak to teda klobouk dolů! Je to kvalita. Smile

Díky Smile
25-12-2013 11:02 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
damned Offline
Arachnotron
***

Posts: 289
Joined: Aug 2011
Post: #145
RE: Czechbox
Jaedenova mapa je fajn. Nemám pocit, že by tam bylo přehnaně potvor (ne UV 155). Copy paste sice použito, ale jen na interiéry a ty si o to prostě někdy říkají, takže ok.
Začátek byl trochu stísněný, ale jinak to nebylo tak hrozné. Co se týče spekter v bahně, tak souhlasím, že by to šlo udělat lépe. Například by stačilo protáhnout jámu do jeskyně trochu na sever a tam dát deaf spektry. Probudili by se, až hráč skočí dolů.
Teleport se do lokace s cestou k modremu a cervenemu klici se trochu hur hleda. Nabizi se tedy moznost, jestli tuhle cestu nemit otevrenou hned na zacatku.
Jeste bych pridal nejake schudky z kyseliny kolem klicu.
26-12-2013 11:51 AM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
enkeli33 Offline
Hell Knight
*

Posts: 565
Joined: Aug 2011
Post: #146
RE: Czechbox
Přidal jsem ke svým mapám názvy... A vy mi taky nezapomeňte pak sdělit, jak jste vaše mapy pojmenovali Smile díky
27-12-2013 12:42 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
enkeli33 Offline
Hell Knight
*

Posts: 565
Joined: Aug 2011
Post: #147
RE: Czechbox
Uh... Tohle fórum nějak nefungovalo celý víkend Smile
Kdyby něco, tu je mapa 12
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18830285/map12.zip
30-12-2013 09:58 AM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
cyberreality Offline
Cyberdemon
***

Posts: 229
Joined: Jul 2011
Post: #148
RE: Czechbox
(30-12-2013 09:58 AM)enkeli33 Wrote:  Uh... Tohle fórum nějak nefungovalo celý víkend :)

mno nejela cela masina, UPSka kam je pichnuta byla od sobotniho rana v overloadu, takze asi tak ...

[Image: liquiddoom.png]
30-12-2013 10:06 AM
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
enkeli33 Offline
Hell Knight
*

Posts: 565
Joined: Aug 2011
Post: #149
RE: Czechbox
(30-12-2013 10:06 AM)cyberreality Wrote:  
(30-12-2013 09:58 AM)enkeli33 Wrote:  Uh... Tohle fórum nějak nefungovalo celý víkend Smile

mno nejela cela masina, UPSka kam je pichnuta byla od sobotniho rana v overloadu, takze asi tak ...

A teď už to pojede?Smile Nebudeme se ti muset skládat na nový server?Smile
30-12-2013 10:37 AM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
cyberreality Offline
Cyberdemon
***

Posts: 229
Joined: Jul 2011
Post: #150
RE: Czechbox
(30-12-2013 10:37 AM)enkeli33 Wrote:  A teď už to pojede?:) Nebudeme se ti muset skládat na nový server?:)

mno ... zkus nekde napsat nejakou sbirku na masinu a hosting a vsici se ti na to vybodnou ... nikdo neni sto zaplatit jedinou korunu za to, ze neco vyuziva ...
jooo, kdyby se ti to podarilo, tak neni problem to rozbehnout na serverovych komponentach a ne na hw co byl muj starej pocitac pred upgradem na novej :)

[Image: liquiddoom.png]
(This post was last modified: 30-12-2013 11:07 AM by cyberreality.)
30-12-2013 11:07 AM
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
enkeli33 Offline
Hell Knight
*

Posts: 565
Joined: Aug 2011
Post: #151
RE: Czechbox
(30-12-2013 11:07 AM)cyberreality Wrote:  
(30-12-2013 10:37 AM)enkeli33 Wrote:  A teď už to pojede?Smile Nebudeme se ti muset skládat na nový server?Smile

mno ... zkus nekde napsat nejakou sbirku na masinu a hosting a vsici se ti na to vybodnou ... nikdo neni sto zaplatit jedinou korunu za to, ze neco vyuziva ...
jooo, kdyby se ti to podarilo, tak neni problem to rozbehnout na serverovych komponentach a ne na hw co byl muj starej pocitac pred upgradem na novej Smile

No, je fakt, že by se na to všichni vybodli... Na druhou stranu na některých webech funguje takové to tlačítko donate... Smile
30-12-2013 11:30 AM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
cyberreality Offline
Cyberdemon
***

Posts: 229
Joined: Jul 2011
Post: #152
RE: Czechbox
(30-12-2013 11:30 AM)enkeli33 Wrote:  No, je fakt, že by se na to všichni vybodli... Na druhou stranu na některých webech funguje takové to tlačítko donate... :)

to tu kdysi davno bylo nekolik let na starym webovym designu ... a hadej co :))
a kdyby se to nejak zazracne podarilo postavit nejakou masinu, tak neni problem zajistit dobry hostovani na pateri (kde to je vicemene ted :)) a jakykoliv sluzby na serveru pro prispevovatele ...
ale co, od zacatku to bezi jak to bezi a vsici jsou spokojeni, tak co ... jen je zajimave jak desktopove komponenty jsou sto bezet tak dlouho nonstop a predrazeny servery (napr ibm) jsou problemovy kramy :))

[Image: liquiddoom.png]
30-12-2013 11:41 AM
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
enkeli33 Offline
Hell Knight
*

Posts: 565
Joined: Aug 2011
Post: #153
RE: Czechbox
(30-12-2013 11:41 AM)cyberreality Wrote:  
(30-12-2013 11:30 AM)enkeli33 Wrote:  No, je fakt, že by se na to všichni vybodli... Na druhou stranu na některých webech funguje takové to tlačítko donate... Smile

to tu kdysi davno bylo nekolik let na starym webovym designu ... a hadej co Smile)
a kdyby se to nejak zazracne podarilo postavit nejakou masinu, tak neni problem zajistit dobry hostovani na pateri (kde to je vicemene ted Smile) a jakykoliv sluzby na serveru pro prispevovatele ...
ale co, od zacatku to bezi jak to bezi a vsici jsou spokojeni, tak co ... jen je zajimave jak desktopove komponenty jsou sto bezet tak dlouho nonstop a predrazeny servery (napr ibm) jsou problemovy kramy Smile)

Já tehdy neměl tuším účet... mám ho chvíli...
Jinak dneska to zase nějak nejelo Smile
31-12-2013 02:06 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
damned Offline
Arachnotron
***

Posts: 289
Joined: Aug 2011
Post: #154
RE: Czechbox
Když tady tu 12ku tak zakecáte Wink

Zajímavá mapa. Docela neobvyklý design... Trochu mi přopomína jednu mapu z Unreal Tournament 1 Wink

Cestičky jsou dost těsný, ale jinak je to docela sranda. Jen u secretu s BFG je bug s tou mříží. Asi by šla udělat lépe, aby neplavala jako do země. Zkus jí nastavit jiný texture offset... nebo jí třeba dát do sektoru s výškou 128 aby textura nebyla větší, než prostor v sektoru.
30-01-2014 11:42 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
enkeli33 Offline
Hell Knight
*

Posts: 565
Joined: Aug 2011
Post: #155
RE: Czechbox
(30-01-2014 11:42 PM)damned Wrote:  Když tady tu 12ku tak zakecáte Wink

Zajímavá mapa. Docela neobvyklý design... Trochu mi přopomína jednu mapu z Unreal Tournament 1 Wink

Cestičky jsou dost těsný, ale jinak je to docela sranda. Jen u secretu s BFG je bug s tou mříží. Asi by šla udělat lépe, aby neplavala jako do země. Zkus jí nastavit jiný texture offset... nebo jí třeba dát do sektoru s výškou 128 aby textura nebyla větší, než prostor v sektoru.

díkyWink
na mříž si už stěžovalo více lidí, takže ji budu muset nějak opravit Smile
K mapě mě spíše inspiroval Strife Big Grin
31-01-2014 12:15 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
scifista42 Offline
R2-D2
*

Posts: 98
Joined: May 2012
Post: #156
RE: Czechbox
U mapy 12 mi vadí tyhle věci:
- Způsob ukrytí motorovky je už tak ohraný, že je to trapné. Sad
- Kyselina poblíž startu dává obrovskou damage po stranách, ale nulovou damage v chodbičce s teleportem. Já bych spíš všude dal damage 2-5%.
- Není způsob, jak opětovně aktivovat výtah dolů k BFG secretu.
- Již zmíněná mříž před BFG secretem. Lze opravit pouhou změnou light levelu na jedné straně mříže, nebo jen drobnou změnou výšky podlahy (třeba 1 bod).
- Jeden mancubusův pokojík má něco v nepořádku s dveřmi, respektive jejich boky - mají nastavenou nějakou linedef akci.
- Celkově je obtížnost velmi nízká a gameplay tak nějak jednoduchý (dokonce lineární, jen jsou tu 2 cesty). Nezapomínej, že za prvé je to už mapa 12 a většina hráčů nehraje z pistol startu, a za druhé hráči už toho leccos zažili a vyžadují nové a nové nápady, především zajímavé souboje a architekturu. Je rok 2014, a mapping se za posledních 20 let značně vyvinul. Neboj se udělat akci intenzivnější, je mnoho způsobů jak toho dosáhnout.

Ale jo, ta mapa pracuje s celkem zajímavým nápadem (hrad na kopci či co) a není to s ní vůbec špatné. Takové 3.5/5. Cimbuří a cestičky se mi celkem líbily, šlo do nich ale vecpat lepší souboje a tak. Smile
01-02-2014 06:01 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
enkeli33 Offline
Hell Knight
*

Posts: 565
Joined: Aug 2011
Post: #157
RE: Czechbox
(01-02-2014 06:01 PM)scifista42 Wrote:  U mapy 12 mi vadí tyhle věci:

Quote: - Způsob ukrytí motorovky je už tak ohraný, že je to trapné. :(
Tak ona v podstatě není ukrytá a není to ani secret v úplném slova smyslu - spíše jsem to nastavil jako secret, protože je to trochu "okrajová" část - podobně jako pipicz dělám secrety i tam, kde to není "povinné" :)

Quote:- Kyselina poblíž startu dává obrovskou damage po stranách, ale nulovou damage v chodbičce s teleportem. Já bych spíš všude dal damage 2-5%.
AhaAha! Tak to pak opravím :)

Quote: - Není způsob, jak opětovně aktivovat výtah dolů k BFG secretu.
Ale jo - prostě USEneš tu texturu, jak teče krev. Zkoušel jsi to? Nefungovalo ti to nějak?

Quote:- Již zmíněná mříž před BFG secretem. Lze opravit pouhou změnou light levelu na jedné straně mříže, nebo jen drobnou změnou výšky podlahy (třeba 1 bod).
V jakém to vlastně hraješ ty (a ty damnede) engine? Mně se ta mříž zobrazuje dobře - ale vyzkouším to klidně v tom, v čem to hrajete vy a upravím. A jaký máte nastavený renderování? Software nebo hardware?

Quote:- Jeden mancubusův pokojík má něco v nepořádku s dveřmi, respektive jejich boky - mají nastavenou nějakou linedef akci.
- Teď nevím, jak to myslíš - ale podívám se na ty dveře :)

Quote:- Celkově je obtížnost velmi nízká a gameplay tak nějak jednoduchý (dokonce lineární, jen jsou tu 2 cesty). Nezapomínej, že za prvé je to už mapa 12 a většina hráčů nehraje z pistol startu, a za druhé hráči už toho leccos zažili a vyžadují nové a nové nápady, především zajímavé souboje a architekturu. Je rok 2014, a mapping se za posledních 20 let značně vyvinul. Neboj se udělat akci intenzivnější, je mnoho způsobů jak toho dosáhnout.

Ale jo, ta mapa pracuje s celkem zajímavým nápadem (hrad na kopci či co) a není to s ní vůbec špatné. Takové 3.5/5. Cimbuří a cestičky se mi celkem líbily, šlo do nich ale vecpat lepší souboje a tak. :)

Dobře, díky moc za zhodnocení - na chyby se mrknu. Obtížnost je nízko, protože jsem to chtěl jako spíše takovou oddechovou mapu, páč předpokládám, že ostatní budou dělat těžký mapy:) Ono tam stejně na kdo ví jak velké akce není místo :)
01-02-2014 06:09 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
scifista42 Offline
R2-D2
*

Posts: 98
Joined: May 2012
Post: #158
RE: Czechbox
(01-02-2014 06:09 PM)enkeli33 Wrote:  
Quote: - Není způsob, jak opětovně aktivovat výtah dolů k BFG secretu.
Ale jo - prostě USEneš tu texturu, jak teče krev. Zkoušel jsi to? Nefungovalo ti to nějak?
Ano, Enkeli. USEnutím tekoucí krve se dostaneš zezdola nahoru. Já ale myslím, že už se pak znovu nedostaneš zezhora dolů, do té tmavé jeskyňky kde jsou prasata a BFG secret.
Quote:
Quote:- Již zmíněná mříž před BFG secretem. Lze opravit pouhou změnou light levelu na jedné straně mříže, nebo jen drobnou změnou výšky podlahy (třeba 1 bod).
V jakém to vlastně hraješ ty (a ty damnede) engine? Mně se ta mříž zobrazuje dobře - ale vyzkouším to klidně v tom, v čem to hrajete vy a upravím. A jaký máte nastavený renderování? Software nebo hardware?
Testoval jsem v portu Zandronum v software renderingu. Je pravda, že Zandronum má upravený kód k renderování a občas (výjimečně) to vede k chybám, které se v jiných portech nezobrazí (např. Unholy Realms MAP02, co jsem hrál nedávno). Ale jinak se Zandronum neliší od ZDoomu, a ten se příliš neliší od ostatních portů, co se zobrazování týče.

Taky je pravda, že jsem testoval bez našeho texture wadu, Zandronum mi nahlásilo nějaké chybějící textury, ale mohl by to v tomhle případě být problém?
(This post was last modified: 01-02-2014 07:13 PM by scifista42.)
01-02-2014 07:12 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
enkeli33 Offline
Hell Knight
*

Posts: 565
Joined: Aug 2011
Post: #159
RE: Czechbox
Quote:Ano, Enkeli. USEnutím tekoucí krve se dostaneš zezdola nahoru. Já ale myslím, že už se pak znovu nedostaneš zezhora dolů, do té tmavé jeskyňky kde jsou prasata a BFG secret.
No a když se kousek vrátíš do předchozí místnosti a vydáš se znovu krvavým kanálem, tak to přece sjede znovu.... jestli ne, tak to nebylo v úmyslu a špatně jsem to nastavil :)

Quote:Testoval jsem v portu Zandronum v software renderingu. Je pravda, že Zandronum má upravený kód k renderování a občas (výjimečně) to vede k chybám, které se v jiných portech nezobrazí (např. Unholy Realms MAP02, co jsem hrál nedávno). Ale jinak se Zandronum neliší od ZDoomu, a ten se příliš neliší od ostatních portů, co se zobrazování týče.
Já používám taky zandroum, ale s hardware renderem a zobrazuje se to správně - přepnu do software, prohlédnu, upravím, opravím ;)

Quote:Taky je pravda, že jsem testoval bez našeho texture wadu, Zandronum mi nahlásilo nějaké chybějící textury, ale mohl by to v tomhle případě být problém?
To ne, ta texture mříže je už v původním Doom2 :)
01-02-2014 07:31 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
scifista42 Offline
R2-D2
*

Posts: 98
Joined: May 2012
Post: #160
RE: Czechbox
Měl bys svoje mapy testovat v PrBoomu-plus, když už jsme se rozhodli pro Boom formát. PrBoom-plus je velmi používaný port, oblíbený u lidí co dělají speedruny. Testování v nižším portu ti taky umožní odhalit určité problémy, jako problémy se zobrazováním, s nedostatečně dlouhými skoky nebo s WR linedef akcí před dveřmi, která pak v Boomu nefunguje.

Já vždy testuju své mapy v příslušném portu. Dělám-li mapu pro vanillu, použiju Choco-renderlimits, skvělý pro odhalování překročených limitů. Pro Boom mapy mám PrBoom-plus, středně pokročilý port bez ZDoom featur a podporující Boom. Jinak používám Zandronum, případně GZDoom pokud je to nutné.

DoomBuilder 2 automaticky nastavuje výchozí testovací port v závislosti na formátu mapy. Nebraň se tomu a změň si nastavení pro Boom formát, prostě otevřeš svou mapu v DoomBuilderu, jdeš do nastavení -> testování a změníš port. Pokud budeš později tvořit ZDoom mapu, automaticky se ti DoomBuilder přepne zpátky na Zandronum.
(This post was last modified: 01-02-2014 08:11 PM by scifista42.)
01-02-2014 08:09 PM
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Post Reply 



-->